zaterdag 23 september - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Janban - WaarBenJij.nu zaterdag 23 september - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Janban - WaarBenJij.nu

zaterdag 23 september

23 September 2017 | Nederland, Schiphol

Annelijn is om 3.30 uur uit Tzumarum vertrokken. Alfredo wilde haar wel ‘even’ naar Schiphol brengen. Jan Jurre vertrok om 3.00 uur aan zijn wandelltocht naar Rotterdam Centraal. Annet en Johann werden om 4.00 uur wakker en zaten om 4.45 uur in de shuttlebus naar Schiphol. We troffen elkaar om 5.00 uur bij de incheckbalie. Inchecken ging vlot en douanepassage verliep zonder moeilijkheden, dus om 6 uur zaten we bij McDonalds te ontbijten.
Het eerste deel ging naar London; we vertrokken strak op tijd. Doordat het op Heathrow erg druk was, maakten we 2 rondjes om het centrum. We konden geweldig genieten van het heldere uitzicht en zagen de Towerbridge, station, reuzenrad, Big Ben, parlementsgebouwen en Buckingham Palace duidelijk onder ons ons doorschuiven. Ook hier weer door de douane, wat vlot ging.
Het tweede deel vlogen we naar Philadelphia. Om vage redenen vertrokken we een uur te laat, maar door wind mee en goed weer kwamen we toch op de geplande tijd aan. We sloten als laatsten aan in de rij voor de douane en schuifelden een uur lang heen en weer over de paden tot we voor ‘het hokje’ stonden. Hier ging het ineens onverwacht snel. Blijkbaar was de douane-beambte aan zijn pauze toe.
Ook het laatste gedeelte naar Phoenix verliep voorspoedig. We konden mooi het veranderende landschap onder ons zien. We waren stom verbaasd dat we na het pakken van de koffers geen controle meer hadden; niet 1 douanebeambte gezien! We waren even vergeten dat onze 5 uur durende vlucht gewoon een binnenlandse vlucht was, dus geen controle nodig.
Buiten stond de bus klaar om ons naar de autoverhuurder te brengen. Door handig handelen kregen we een upgrade naar een super SUV Ford Explorer voor een prikkie. De GPS zorgde ervoor dat we in 1 keer naar Motel 6 reden.
Na een lange dag van 26 uur (en langer) opzijn waren we op en gingen op bed. Het was 21.00 uur. In Nederland was het al weer 6 uur ’s ochtends.

Verslag uit: Nederland, Schiphol

Camperen door Arizona

Vanuit Phoenix alle kanten op.

08 Oktober 2017

05 Oktober 2017

donderdag 5 oktober

04 Oktober 2017

woensdag 4 oktober

Amelander herfstvakantie: een unieke vakantieperiode voor een Nederlander. Wij mogen het dit jaar voor het eerst meemaken en gaan er optimaal van genieten: 2 weken naar de Verenigde Staten om te camperen en ... Elzemiek op te zoeken op haar tijdelijke adres.

Actief sinds 22 Aug. 2017