dinsdag 26 september - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Janban - WaarBenJij.nu dinsdag 26 september - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Janban - WaarBenJij.nu

dinsdag 26 september

26 September 2017 | Verenigde Staten, Sedona

Om half 7 de camper uitgegaan om te genieten van de zonsopgang. Het slaapritme zit er gelukkig nog niet goed in, want het is weer adembenemend mooi. We checken uit, kopen nog een souvenir (t-shirt Lost Dutchman) en rijden naar het 2 km. verderop gelegen goudmijnstadje, wat nu als museum dienst doet. Na 2 uur rondlopen gaan we met de camper via de Apache trial richting Lake Roosevelt. Eerst een verharde weg, daaarna een zandweg. Maar, zei de verhuurster, neem gerust die route, anders kom je nergens. Moet te doen zijn met de camper dus. De asfaltweg was irritant, want na elke 10 meter stond er een rand rechtop. Na 16 km kwamen we in Tortilla Flat, een plaatsje van vroeger waar nu alleen nog het restaurant van over is. Met de buik vol reden we verder, gevolgd door de Sheriff. Vlak voor de overgang van asfalt naar zand kon hij ons voorbij. Na 4 km. werd de brede zandweg een smalle zandweg en ging steiler omhoog. Een hoofdschuddende tegenligger maakte ons nog steeds niet wakker, want de verhuurster moedigde ons aan deze weg te nemen en de sheriff was niet gestopt om ons af te raden om door te rijden. Toch leken we op een doorgaande weg te zitten waar maar zelden een onverlaat probeerde zijn camper doorheen te duwen. Na 3 km en een aantal scherpe bochten en steile stukken waren we blij dat we bij een uitzichtpunt kwamen waar de camper konden draaien. En maar goed ook, want verder kijkend zagen we de weg steil naar beneden slingeren. Wij reden terug en zullen nooit weten wat we gemist hebben. En ik wil het ook niet weten. Maar ik had deze ervaring niet willen missen, want het was ongelofelijk mooi rijden door de ongerepte wildernis!
We reden 40 km. terug naar Phoenix om vervolgens via de autobaan naar Sedona te rijden. Daar hadden we al een gereserveerde plek klaarliggen. Sedona is bekend om de rode rotsen. De laatste 35 km. ging over binnenwegen. Nét niet bij lichten kwamen we aan, omdat we de afslag naar de camping misten. En met een camper over smalle wegen moet je dan heel ver doorrijden voordat je ergens kunt keren.

Verslag uit: Verenigde Staten, Sedona

Camperen door Arizona

Vanuit Phoenix alle kanten op.

08 Oktober 2017

05 Oktober 2017

donderdag 5 oktober

04 Oktober 2017

woensdag 4 oktober

Amelander herfstvakantie: een unieke vakantieperiode voor een Nederlander. Wij mogen het dit jaar voor het eerst meemaken en gaan er optimaal van genieten: 2 weken naar de Verenigde Staten om te camperen en ... Elzemiek op te zoeken op haar tijdelijke adres.

Actief sinds 22 Aug. 2017