dinsdag 3 oktober - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Janban - WaarBenJij.nu dinsdag 3 oktober - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Janban - WaarBenJij.nu

dinsdag 3 oktober

03 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vanochtend rustig aan gedaan, zodat we om half 11 vertrokken. Van Kingman naar Las Vegas is 160 km en we mogen niet voor 12 uur inchecken. Dus tijd voor een toeristisch uitje: de Hooverdam. Deze grote (grootste) dam in de Colorado trekt jaarlijks 8 miljoen bezoekers en wij willen daar in 2017 bijzitten. Annet herinnert zich ineens dat ze de Hooverdam in klas 6 moest leren bij topografie. Uiteindelijk waren we om half 3 in Las Vegas. Ons RV-park is onderdeel van Sam’s Town, destijds neergezet als eerste hotel/casino voor de locals. Dat wilden we van binnen zien. Wat een prachtig gezicht: zalen vol gokkasten, pokertafels, roulettetafels, enz. Opvallend veel oudere vrouwen zaten achter de gokkast. Erg blij keken ze niet. We kwamen langs een buffetrestaurant en bedachten dat we nog niet geluncht hadden. Dus daar gegeten. Om half 7 namen we de Shuttlebus naar Harrah’s, een hotel/casino in het midden van de Strip. Via de achteruitgang liepen we eerst onder het grootste reuzenrad van de wereld (in 2014 waren we in Singapore bij het toen hoogste reuzenrad) om vervolgens aan de wandeling over de Strip te maken. Het is dé straat van Las Vegas waar alle toppunten bij elkaar zitten. Een nagebouwde Eiffeltoren en Arc de Triomphe; het kleine Vrijheidsbeeld; de leeuwen van GMG; Caesars Palace (hotel, casino, elk kwartier fonteinshow, entertainment) en veel dure auto’s. En wat een lichtspektakel. Prachtig om te zien. Het laatste deel was nog afgezet voor onderzoek na de verschrikkelijke schietpartij. Er is heel veel politie op straat. Op grote reclameborden wordt steun betuigd, maar verder .... : The show most go on! Om half 11 reden we met de bus terug. Om half 12 sliepen we alle 4 als rozen.

Verslag uit: Verenigde Staten, Las Vegas

Camperen door Arizona

Vanuit Phoenix alle kanten op.

08 Oktober 2017

05 Oktober 2017

donderdag 5 oktober

04 Oktober 2017

woensdag 4 oktober

Amelander herfstvakantie: een unieke vakantieperiode voor een Nederlander. Wij mogen het dit jaar voor het eerst meemaken en gaan er optimaal van genieten: 2 weken naar de Verenigde Staten om te camperen en ... Elzemiek op te zoeken op haar tijdelijke adres.

Actief sinds 22 Aug. 2017