zondag 1 oktober - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Janban - WaarBenJij.nu zondag 1 oktober - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Janban - WaarBenJij.nu

zondag 1 oktober

01 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Flagstaff

Vanmorgen rustig aan gedaan. Al om 7 uur kant en klaar buiten in de stoel zittend het dagboek bijwerken. Als iedereen wakker is ontbijten we samen en besluiten we om half 10 te vertrekken. Een onwelwillende internetverbinding zorgt voor een kwartier vertraging. We maken na 5 minuten de eerste stop bij een 'scenic viewpoint'. Dan onderweg ‘even de tank volgooien met 34 gallons benzine, dat is 125 liter! Dan rijden we door naar de Horseshoe Bend, 2 miles verderop. Dit is een vooruit stekende rots/berg, waar de Colorado omheen kronkelt, waardoor deze de vorm van een hoefijzer kreeg. We zijn alweer niet de enigen; we parkeren de camper als een personenauto tussen de anderen op de laatste lege plek. De camper steekt ‘iets’ uit. In colonne lopen we bij 32 gr. C. naar de rand van de kloof, 1200 meter verderop. Er loopt ook een colonne ons tegemoet, terug richting parkeerplaats. Aan de rand verspreidt de massa zich om het mooiste plaatje te schieten. Die hebben wij gemaakt. Van de mensenmassa hebben we geen last.
Een uur later zijn we terug bij de auto en rijden we om half 12 verder richting Flagstaff. Alweer? Ja, want Elzemiek moet morgenmiddag weer thuis zijn. Van de docent die haar uitstel gaf om een opdracht in te leveren kreeg zij de tip om 2 parken te bezoeken. Maar liefst 3 uur lang reden we over de Highway met zo’n harde zijwind, dat we niet harder konden dan 50 m/h. We besloten linksaf te slaan en door Wupatki National Park en Sunset Crater National Park te rijden. Door de beschutting hadden we geen last meer van de wind. Bij een Visitor Center gestopt en een wandeling langs ruïnes en een ‘blowhole’ (lucht blaast uit de aarde) gemaakt.
Om 18 uur kwamen we aan bij hetzelfde RV-park als 3 dagen geleden. Darna uit eten gegaan omdat we de laatste avond met Elzemiek erbij hebben. Het was heerlijk.