vrijdag 29 september - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Janban - WaarBenJij.nu vrijdag 29 september - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Janban - WaarBenJij.nu

vrijdag 29 september

29 September 2017 | Verenigde Staten, Page

We lijken de jetlag enigszins te boven, want we sliepen redelijk. We staan vlak naast de “campingkitchen” en bestellen daar 3 ontbijten. Om half 9 pikken we Elzemiek en Jan Jurre op en rijden naar de Grand Canyon. Het is een makkelijke weg met ook nu weer prachtige, wisselende uitzichten. Na 2 uur rijden staan we op de parkeerplaats. Het is nog niet heel erg druk. Omdat de Grand Canyon een uitgesleten kloof (beneden stroomt de Colorado-river) in een hoogvlakte is, zie je er niets van als je op 100 meter afstand bent. Het is zó bijzonder om aan te komen lopen en dan ineens een wonderlijk uitzicht te hebben. We hebben eerst een wandeling van 2 km langs de rand gemaakt met steeds andere uitzichten. Daarna weer in de camper en naar het oosten gereden: 30 km met 5 keer stoppen voor mooie uitzichten. Bij de laatste view hebben we ‘afscheid’ genomen en doorgereden naar Lake Powell. Dit is een prachtig meer, gevormd door een enorme dam in de Colorado-river. We hebben op het RV-park een plek voor 1 nacht gereserveerd en komen daar om 18 uur aan. We staan precies op de grens van Arizona met Utah.

Verslag uit: Verenigde Staten, Page

Camperen door Arizona

Vanuit Phoenix alle kanten op.

08 Oktober 2017

05 Oktober 2017

donderdag 5 oktober

04 Oktober 2017

woensdag 4 oktober

Amelander herfstvakantie: een unieke vakantieperiode voor een Nederlander. Wij mogen het dit jaar voor het eerst meemaken en gaan er optimaal van genieten: 2 weken naar de Verenigde Staten om te camperen en ... Elzemiek op te zoeken op haar tijdelijke adres.

Actief sinds 22 Aug. 2017