woensdag 4 oktober - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Janban - WaarBenJij.nu woensdag 4 oktober - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Janban - WaarBenJij.nu

woensdag 4 oktober

04 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Las Vegas

Pas om half 9 werden we wakker. Na het ontbijt gingen we naar het zwembad op de camping. Heerlijk, zo’n privézwembad. We bleven er tot 12 uur en waren de enigen. Het was pas de tweede ochtend dat we níet op stap gingen. We rustten lekker uit. Daarna even lunchen in de camper (airco aan, buiten was het te heet met 33 gr C) en daarna boodschappen gedaan bij de overburen, de Wallmart. Om 2.20 pm namen we de gratis shuttlebus naar het centrum; toch nog een half uur rijden. Onze wandeling begon met een tocht naar hotel “Ellis Island”. Daar moesten we pakketje afgeven voor Elzemiek. Zij was wat dingen vergeten mee te nemen uit de camper, maar komt vrijdag logeren met Tim bij Ellis Island. Daarna met de monorail naar het noordelijke eindpunt gegaan en van daaruit teruggelopen naar het busstation Harrah’s. Onderweg hebben we weer genoten van wat Las Vegas is: over de top, veel van hetzelfde, gokhallen bij elk hotel (je kunt overal in- en uitlopen; van een rookverbod hebben ze hier nog nooit gehoord), veel namaak. We liepen een uur door Circus Circus, langs de Trump-tower, door Venitian (Venetië nagebouwd, gondels, St.Marcoplein, enz.) en bij Harrah’s weer door de gokzalen richting bus. Gisteren zagen we Las Vegas bij nachtlicht, vandaag bij daglicht. Het was mooi om deze bijzondere stad op beide manieren te zien. Met de bus terug en in Sam’s Town weer heerlijk gegeten. Jan Jurre en Annelijn hebben nog een gokje gewaagd, maar helaas viel de jackpot niet. Om 10 pm waren we moe, maar voldaan terug bij de camper. Het was de eerste avond dat nog tot 11 uur buiten konden zitten in t-shirt en korte broek. (En Johann zelfs tot middernacht om de verslagen foto's bij te werken.)

Verslag uit: Verenigde Staten, Las Vegas

Camperen door Arizona

Vanuit Phoenix alle kanten op.

08 Oktober 2017

05 Oktober 2017

donderdag 5 oktober

04 Oktober 2017

woensdag 4 oktober

Amelander herfstvakantie: een unieke vakantieperiode voor een Nederlander. Wij mogen het dit jaar voor het eerst meemaken en gaan er optimaal van genieten: 2 weken naar de Verenigde Staten om te camperen en ... Elzemiek op te zoeken op haar tijdelijke adres.

Actief sinds 22 Aug. 2017